درمان درد لگن

خوشبختانه، تمام دردهای لگنی درمان‌پذیر هستند.

درمان درد لگن

برای درمان درد لگن عفونت را برطرف کنید. اگرپزشک وجود عفونت مجرای ادرار را تشخیص دهد، برای درمان آن آنتی‌بیوتیک مناسب تجویز می‌کند. شما نیز با دفع مکرر ادرار می‌‌توانید از عود عفونت جلوگیری کنید. یعنی لااقل هر سه ساعت یک بار در روز و یک بار یا دو بار در طی شب. ادرار کردن بلافاصله بعد از نزدیکی هم به دفع عفونت کمک می‌کند.
مسکن بخورید. اگر درد ناشی از پارگی کیست تخمدان باشد، درمان درد لگن احتمالاً فقط شامل تسکین درد با مسکن است. به‌ندرت خونریزی شدید ناشی از پارگی کیست تخمدان نیاز به جراحی پیدا می‌کند. پزشک برای علل دیگر درد لگن هم ممکن است داروئی مثل ایبوپروفن تجویز کند.
برای درمان درد لگن نزد پزشک بروید. پزشک بسته به‌شدت درد و وسعت آندومتریوز درمان‌های مختلف انجام می‌‌دهد. گاهی قطع مصرف ضدبارداری درد ناشی از آندومتریوز را از بین می‌برد. داروهائی نیز وجود دارد که با به هم زدن چرخهٔ قاعدگی و انقباض بافت آندومتریوز یک قاعدگی‌گذاری شیمیائی به‌وجود می‌آورد. این داروها را نباید بیش از شش‌ماه مصرف کرد.
اگر دارو درد آندومتریوز را از بین نبرد، پزشک برای درمان درد لگن ممکن است به عمل جراحی شکم‌بینی (لاپارسکوپی) متوسل شود. در این روش، پزشک وسیله‌ای لیزری از شکاف کوچکی در شکم به‌درون فرستاده و بافت‌های اضافی را می‌سوزاند. در برخی موارد عمل زهدان‌برداری توصیه می‌شود، اما این روش باید آخرین راه درمان لگن باشد.

درمان درد لگن با لیزر

یماری های لگن درمان شده با لیزر شامل بیماری هایی  مانند ارتریت یا التهاب مفاصل لگن، بورسیت لگن(التهاب کیسه های کوچک پر از مایع در مفصل)بوده و برخی موارد بیماران دچار هردو بیماری  ارتریت و بورسیت مفاصل لگن می باشند. برخی بیماران تعویض مفصل را تنها راه چاره  درمان درد لگن می دانند.

برخی از انواع فیزیکی درمان درد لگن

درمان درد لگن از طریق آموزش تکنیک های روانی برای مقابله با درد عبارتند از: تمرینات تمدد اعصاب و بیوفیدبک (پس خوراند زیستی: روشی است که درآن تلاش برای کنترل عملکردهای بدن مانند ضربان قلب یا فشارخون انجام می شود) .

• تغذیه درمانی ،ویتامین B1 و منیزیم ممکن است مورد استفاده برای تسکین درد لگن موثر واقع شود.
• عمل جراحی، زمانی که درد لگن به درمانهای دیگر پاسخ نمی دهد می توان با عمل جراحی برطرف شود که با برش و یا از بین بردن اعصاب همراه است چرا که سیگنال های درد ناشی از رسیدن به بافت ها و اندام ها هستند با برش بر آنها درد لگن را از بین می برند.

برای آشنایی با علت های درد لگن روی لینک کلیک کنید