درمان درد استخوان لگن

درد استخوان لگن به درد ناحیه بین کمر و بالای ران پا گفته می شود. این درد باعث می شود آرام تر حرکت کنید.
درد استخوان لگن باعث می شود انجام پیاده روی، بالا رفتن از پله و کارهای دیگر برای شما سخت و طاقت فرسا باشد.
اغلب عوارضی که باعث درد لگنی می‌شوند به خوبی به درمان پاسخ می‌دهند اما گاهی باوجود آزمایش‌های بسیار، علت درد استخوان لگن مشخص نمی‌شود. حتی در این موارد نیز پزشک‌ می‌تواند با درمان‌هایی به تسکین درد استخوان لگن کمک کند.

لگن یک مفصل گوی و کاسه ای است که به شما کمک می‌کند تا پاهای خود را در هنگام فعالیت‌های روزانه مانند پیاده‌روی و بالا و پایین رفتن پله حرکت دهید. درد ناشی از بیماری روماتیسم لگن زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی به مفاصل لگن و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن حمله کند. علل ایجادکننده بیماری روماتیسم مفصلی (التهاب مفاصل) همچنان ناشناخته است.

درمان درد استخوان لگن

درمان درد استخوان لگن و درد باسن بستگی به علت ایجاد کننده درد دارد.در بیشتر موارد کنترل درد استخوان لگن ودرمانهای طب فیزیکی وتوانبخشی برای تقویت عضلات درناحیه پشت وکمروهمچنین تقویت عضلات ناحیه لگن کمک کننده است.بعنوان یک قاعده ،تاکید براین است که بیمار دچار درد  استخوان لگن هر چه زودتر به فعالیت های طبیعی خود  برگردد.درمان درد استخوان لگن بستگی به شدت تداخل درد با کار وفعالیتهای روزمره بیمار دارد. اگربیمار بعلت شدت درد استخوان لگن مجبور شده باشد فعالیت خود را بمقدار زیاد کم کند،درمان درد استخوان لگن  گسترده تر خواهد بود.

باید توجه داشت که درد استخوان لگن بندرت نیاز به جراحی دارد. بنابراین اگر به شما جراحی توصیه شده ،ابتدا با یک متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی مشورت کنید. درمان  بیشتر درد های لگن ،روشهای طب فیزیکی وتوانبخشی می باشد.

درمان درد استخوان لگن با لیزر

بیماری های لگن درمان شده با لیزر شامل بیماری هایی  مانند ارتریت یا التهاب مفاصل لگن، بورسیت لگن(التهاب کیسه های کوچک پر از مایع در مفصل)بوده و برخی موارد بیماران دچار هردو بیماری  ارتریت و بورسیت مفاصل لگن می باشند. برخی بیماران تعویض مفصل را تنها راه چاره  درمان درد لگن می دانند.

در بیشتر موارد بسیاری از بیماران دچار درد استخوان لگن پس از اولین جلسه درمان با لیزر احساس بهبودی می کنند. تعداد زیادی از بیماران مبتلا به درد استخوان لگن نیز پس از سه تا چهار هفته درمان با لیزر  بهبودی قابل توجهی پیدا  می کنند.

برای آشنایی با علل درد لگن روی لینک کلیک کنید